כנס הגיוון השנתי שלנו התקיים היום, מאות מנהלים ומנהלות מהמגזר העסקי, אנשי מגזר שלישי ומנטורים נפגשו באולם המרשים של טרמינל העיצוב בבת ים. כנס שאנו מקיימים שנה שניה בשיתוף פעולה עם מיטב החברות הגדולות ובעזרת הצוותים המקצועיים והנהדרים שלנו שגורמים לכנס הזה להיות מדהים ומעשיר בכל שנה מחדש. השנה הכנס עסק בעיקרו בתפקיד המגזר העסקי בהובלת השינוי כחלק מהאסטרטגיה העסקית.
הכנס נפתח בברכת אשת נשיא המדינה, הגברת מיכל הרצוג, דברי היו"רים של קו אימפקט, ד"ר סמיר קאסם וצבי זיו, ראש הרשות לפיתוח כלכלי חברתי של מגזר המיעוטים, מר' חסאן טואפרה, ובהמשך מנכ"לית קו אימפקט, נוא ג'השאן-גהשון הציגה את האסטרטגיה של המיזם לחמש השנים הבאות.
בחברה הערבית ישנו היצע מועמדים איכותי, משכיל ורלוונטי לשוק העבודה, שרק הולך וגדל עם השנים. אך עדיין מוצאים עצמם מתמודדים עם לא מעט חסמים בדרך, והאתגר הופך להיות משמעותי בקרב ג'וניורים מהחברה הערבית שניצבים מול אתגרים רבים.
"הגיוון הוא לא סיסמא, הגיוון הוא צורך". זה המשפט שאיתו פתח מג'די כיתאני מנכ"ל קינגסטור, את הפאנל הראשון בכנס. החברה הערבית מהווה 21% מכלל אוכלוסיית המדינה, אך עדיין בשנת 2023 אחוז המנהלים מהחברה הערבית נמוך מאוד, כאשר מצב הנשים הערביות בשוק הוא קשה אפילו יותר.
בכנס שמנו דגש על הצעירים שבחברה הערבית, שההשקעה בהם היא הכי משתלמת לטווח הארוך והיציבות התעסוקתית שלהם היא הרווח הכי גדולה של כלל החברה הישראלית. דיברנו על משמעות הגיוון בעסקים, שוויון הזדמנויות, פתרונות לגיוס במגזר העסקי ועל חשיבות החיבור שבין המגזרים השונים עבור פעילות עסקית יעילה.
בנוסף, הצגנו מחקר שדן בסוגית המתמחים שערכנו יחד עם חברת Deloitte ואשר ממצאיו מצביעים על חשיבות סוגית ההתמחות כחלק ממדיניות המעסיק וכמענה ייחודי לקידום הגיוון וההכללה של החברה הערבית. זהו מחקר חדשני וייחודי עבור קו אימפקט, ועבור המגזר העסקי וכל מי שפועל לקידום תעסוקה בחברה הערבית ובכלל.
את הכנס סיימנו בסדנאות "הכלה למעשה" של פרקטיקה ושיתוף בידע – שייכות ומחוברות, חוסן ארגוני, הוגנות ארגונית, האטה מול הכללה ועוד. זו הייתה חוויה מעצימה, מעשירה ונהדרת. לשמוע ולהקשיב ולהגיע להכלה ופתרונות יחד.
תודה לכל מי שלקח חלק, לצוותים המקצועיים של קו אימפקט, לחברות איתם אנו משתפים פעולה ולדוברים ולדוברות שכיבדו אותנו בנוכחותם ובדבריהם. ניפגש בכנס הבא.